Koncert Polskiego Chóru Kameralnego / Białystok

Data

piątek, 18.11.2022

Godzina

19:00

Miejsce

Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku, ul. Odeska 1, Białystok

Program

SACRO E PROFANO W RZYMSKIM REPERTUARZE BAROKOWYM
 

część I  IL SACRO

 

Alessandro Stradella
Eamus na dwa soprany, alt, tenor, bas i basso continuo z kantaty religijnej "Convocamini congregamini"

Orazio Benevoli 
Laudate coeli motet na sopran, alt, dwa tenory, bas                             

Bonifacio Graziani
Alma redemptoris mater na dwa soprany, dwa tenory, dwa basy i basso continuo ze zbioru "Antiphonae della beatissima Vergine Maria solite recitarsi tutto l'anno doppo l'offizio divino"
                                 

Domenico Massenzio
Coeli rector altissimae na dwa soprany, alt, tenor, bas i basso continuo
Ave Regina Caelorum na dwa soprany, alt, tenor, bas i basso continuo

Gregorio Allegri
Miserere na dwa soprany, alt, tenor, bas                                                                          

 

część II   IL PROFANO
 

Giovanni Boschetto Boschetti
Madrygały na dwa soprany, alt, tenor, bas 
Ho visto al pianto mio
O sventurato e misero Mirtillo

Ond’altrui mova in guerra 

 

Domenico Mazzocchi
Madrygały na sopran, alt, tenor, bas i basso continuo      
Oh, se poteste voi
Lidia ti lasso
Chiudesti i lumi Armida

 

Alessandro Stradella 
Piangete occhi dolenti
madrygał na dwa soprany, alt, tenor, bas i basso continuo

 

Giovanni Girolamo Kapsberger
Madrygały na dwa soprany, alt, tenor, bas i basso continuo 
Il dolce guardar tuo
Care lagrime mie messi dolenti
Chi vi mira ben mio     

 

Alessandro Stradella 
Stelle voi madrygał na dwa soprany, alt, tenor, bas i basso continuo z serenaty "La forza delle stelle"                                                                                   

Wykonawcy

Polski Chór Kameralny

Harry Buckoke violone

Jonatan Bougt teorba

Witosława Frankowska pozytyw organowy

Jan Łukaszewski dyrygent

Bilety

Harry Buckoke

fot. Credit Handel & Hendrix House Museum in London Sandra Vijandi

Jonatan Bougt

 

Wielokrotnie nagradzany szwedzki gitarzysta i teorbista Jonatan Bougt jest absolwentem Royal College of Music (RCM) w Londynie, gdzie studiował u Jakoba Lindberga, Carlosa Bonella i Chrisa Stella jako stypendysta RCM ze wsparciem stypendium Musician’s Company Lambert Studentship.

 

Ukończył studia Master of Historical Performance z wyróżnieniem w 2019 roku i posiada tytuł Bachelor of Music [licencjata z dziedziny muzyki] (z wyróżnieniem) I klasy uzyskany w 2017 roku. Podczas studiów został laureatem I nagrody RCM Guitar Prize (2017) oraz RCM Historical Performance Competition (2019), otrzymując nagrody Century Fund Prize oraz Richard III Prize.

 

W 2021 roku Jonatan otrzymał I nagrodę w konkursie NORDEM 2020 EAR-ly za „pełną gracji prezencję sceniczną prowadzącą słuchacza do muzyki” oraz za „elegancki i naturalny sposób gry oraz zrozumienie stylu i retoryki muzycznej”.

 

fot. Anna Świeczkowska

Witosława Frankowska

 

Kameralistka, etnomuzykolog, absolwentka Wydziału Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej w Gdańsku. Już w trakcie studiów zainteresowała się muzyką dawną, w szczególności zaś realizacją basso continuo na klawesynie i organach. Wsparta praktyką w klasie muzyki dawnej, prowadzonej w Akademii Muzycznej w Gdańsku przez Ewę Stąporek-Pospiech, podjęła współpracę z zespołem Cappella Gedanensis. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, odbywających się pod auspicjami Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie oraz w Bad Lauchstädt.

 

Od 1993 roku związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia przygotowujące młodych śpiewaków do praktycznej realizacji repertuaru barokowego. Współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polskim Chórem Kameralnym, Orkiestrą Trybunału Koronnego, Orkiestrą Kameralną Progress oraz wieloma wybitnymi polskimi solistami. Brała udział w przygotowaniu i wykonaniu szeregu oper barokowych, oratoriów, mszy, pasji i kantat – w Polsce i za granicą.
 

W 2013 roku uzyskała z wyróżnieniem stopień doktora nauk humanistycznych w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie, a w 2018 oku stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki, w specjalności instrumentalistyka w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
 

Obok muzyki dawnej bliska jest jej szeroko pojęta kultura muzyczna własnego regionu. Jest autorką haseł muzykologicznych w leksykonie Muzyka Kaszub (2005), Słowniku symboli, pamięci i tradycji kultury. Gniazdo Gryfa (2020), monografii Kolędowanie na Kaszubach (2015), od 2002 roku prowadzi autorski cykl koncertów „Spotkania z muzyką Kaszub” w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. Laureatka Medalu Stolema.

wrzesień 2022
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
KONCERT FINAŁOWY - XVII Międzynarodowy Festiwal Mozartowski Mozartiana (12)
Poprzednie

KONCERT FINAŁOWY - XVII Międzynarodowy Festiwal Mozartowski Mozartiana (12)

Miejsce
Archikatedra Oliwska, ul. Biskupa E. Nowickiego 5, Gdańsk
sobota, 27.08.2022
ODWOŁANE. Muzyka na Wielki Czwartek
Dalej

ODWOŁANE. Muzyka na Wielki Czwartek

Miejsce
Kościół pw. Matki Bożej Fatimskiej, Plac Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 80-354 Gdańsk
czwartek, 01.04.2021