Johann Sebastian Bach Wielka msza h-moll BWV 232

Data

sobota, 17.06.2023

Godzina

20:00

Miejsce

Archikatedra Oliwska, ul. Biskupa E. Nowickiego 5, Gdańsk

Program

Johann Sebastian Bach

Wielka msza h-moll BWV 232

Kilka zaledwie jest w muzyce wyjątkowych dzieł, które historia ochrzciła mianem „wielkich”. Pierwszym, z którym to określenie łączy się niemal frazeologicznie, jest Msza h-moll (BWV 232) Jana Sebastiana Bacha. „Szczyt barokowej konfesji” „wielka świątynia górująca nad muzyką religijną”, „kosmos muzycznych emocji” – podobnych określeń, które dowodzą niezwykłości tego utworu można znaleźć wiele. Już 17 czerwca zapraszamy do Archikatedry Oliwskiej, gdzie z okazji jubileuszu 45-lecia Polskiego Chóru Kameralnego owo doniosłe Bachowskie arcydzieło zabrzmi pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego w absolutnie mistrzowskim wykonaniu!

 

Johann Sebastian Bach (1685–1750) był genialnym kompozytorem, kantorem, skrzypkiem i organistą epoki baroku, autorem ponad tysiąca utworów, twórcą uważanym za jednego z najwybitniejszych w historii muzyki. Jego kompozycje wpłynęły na następne pokolenia kompozytorów oraz inspirowały i inspirują muzyków do dziś. Msza h-moll uważana jest przez krytyków za najdoskonalsze dzieło muzyki religijnej, stanowi monumentalną syntezę doskonałego Bachowskiego stylu. Trudno sobie wyobrazić bardziej kunsztowne i godne podsumowanie 45 lat istnienia jednego z najlepszych chórów w Europie – tym bardziej, że Bach dedykował Mszę królowi polskiemu Augustowi III Sasowi, starając się o godność nadwornego kompozytora.

 

Wielką Mszę h-moll na jednej scenie z Polskim Chórem Kameralnym wykona czworo utytułowanych solistów, na co dzień koncertujących na najważniejszych scenach Europy i Stanów Zjednoczonych, pośród których znalazła się między innymi Olga Kulchynska, pochodząca z Ukrainy sopranistka o wyjątkowej barwie głosu, laureatka najbardziej prestiżowego konkursu wokalnego im. Francesco Viñasa w Barcelonie. Muzyka Jana Sebastiana zabrzmi w Gdańsku w wykonaniu z towarzyszeniem {oh!} Orkiestry, zespołu instrumentów dawnych, postrzeganego obecnie jako wiodący na polskiej scenie muzyki dawnej i otrzymujący ponawiające się zaproszenia międzynarodowych festiwali oraz europejskich prestiżowych sal koncertowych. Polski Chór Kameralny, dla wielu pozostający symbolem wzorca śpiewu chóralnego, podczas trwania roku jubileuszowego ponownie potwierdzi słowa wybitnego kompozytora Andrzeja Koszewskiego i udowodni, że jest niezrównaną "orkiestrą ludzkich głosów" , która przyciąga kolejne rzesze wielbicieli trudnej sztuki śpiewu a cappella. Dyrygować będzie Jan Łukaszewski, niekwestionowany autor sukcesów artystycznych Chóru, który w tym roku obchodzi 40-lecie pracy z zespołem.

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

 

 


 

Olga Kulchynska

Ukraińska sopranistka pochodząca z Równego na Wołyniu. Od momentu otrzymania pierwszej nagrody na Konkursie Wokalnym Francisco Viñasa w Barcelonie w 2015 roku, Olga Kulchynska szybko zyskała miano jednej z czołowych sopranistek lirycznych swojego pokolenia. Często występuje w najbardziej prestiżowych teatrach operowych na świecie, takich jak Zürich Opera, Bayerische Staatsoper w Monachium, Opera Bastille w Paryżu, Gran Teatre del Liceu, La Monnaie w Brukseli czy Metropolitan Opera.

 

W sezonie 2022/23 Olga Kulczysnka debiutuje w czterech głównych i różnorodnych rolach. Rozpoczyna sezon jako Gänsemagd w nowej produkcji Königskinder Humperdincka w reżyserii Christofa Loya w Holenderskiej Operze Narodowej, po czym wraca do Opernhaus Zürich, by po raz pierwszy wcielić się w postać Mimí w Cyganerii. Sopranistka zaśpiewa również Nataszę w nowej inscenizacji monumentalnej Wojny i pokoju Siergieja Prokofiewa w Bayerische Staatsoper w reżyserii Dmitrija Czerniakowa pod dyrekcją Władimira Jurowskiego. Olga Kulchynska dokona też wyczekiwanego debiutu w Opéra de Paris jako Ginevra w Ariodante Haendla w nowej produkcji Roberta Carsena pod batutą Harry'ego Bicketa. Występuje również w nowej produkcji znanej performerki Mariny Abramović – 7 śmierci Marii Callas – pod dyrekcją Yoela Gamzou w Royal Theatre Carré w Amsterdamie, a sezon artystyczny zamknie rolą Micaëli w Carmen na 100. Festiwalu Operowym Arena di Verona.

Iestyn Davies

W 2017 roku Iestyn został odznaczony przez Królową Elżbietę Orderem Imperium Brytyjskiego za zasługi dla muzyki. Był członkiem chóru King’s College Cambridge, studiował śpiew w Royal Academy of Music. Ceniony wykonawca muzyki Georga Friedricha Haendla, zadziwił publiczność na całym świecie swoją sprawnością wokalną w rolach takich jak Orlando, Rinaldo, Giulio Cesare, Ottone Agrippina, David Saul. Jego inteligentne i przemyślane interpretacje zaowocowały owocną współpracą z Thomasem Adèsem, Georgem Benjaminem i Nico Muhlym. Iestyn Davies pojawił się na Broadwayu, debiutując we wznowieniu swojego zachodniego projektu teatralnego Farinelli and the King z Markiem Rylance'em i otrzymał nominację do nagrody Oliviera. Ceniony wykonawca recitali, z repertuarem od Dowlanda po Claptona, trzykrotny zdobywca nagrody Gramophone dwukrotnie w kategorii Recital, a w 2017 w kategorii Barokowa Muzyka Wokalna.

 

Ostatnie angaże obejmują tytułową rolę w Prometeuszu Antonio Draghiego w Opéra de Dijon pod dyrekcją Leonarda Garcíi Alarcón, Acis i Galatea Haendla z Orchestra Philharmonique de Radio France, rolę Sadoka w Salomonie Haendla z Nederlands Radio Filharmonisch Orkest pod dyrekcją Petera Dijkstry, Das Lied von der Erde Mahlera w ramach Stift Music Festival, Stabat Mater Dvoraka z Vlaams Radiokoor pod dyrekcją Kazushi Ono oraz Il Dono della Vita eterna Draghiego z Cappella Mediterranea pod dyrekcją Leonardo García Alarcón w Dijon, Namur i Wersalu.

 

Jego repertuar koncertowy obejmuje wielkie oratoria, pasje i kantaty Bacha, Stworzenie świata Haydna, Requiem Mozarta, Króla Edypa Strawińskiego i Requiem berlińskie Kurta Weilla. Role operowe to Tamino (Czarodziejski flet), Oronte (Alcina), Telemaco (Il Ritorno d'Ulisse), Don Ottavio (Don Giovanni), Jaquino (Fidelio), Basilio i Don Curzio (Wesele Figara) oraz Steuermann (Latający Holender).W 2013 roku nakładem wytwórni Harmonia Mundi ukazało się nagranie CD z Pasją według Mateusza z Rias Kammerchor i Akademie für Alte Musik pod dyrekcją René Jacobsa.

Fabio Trümpy

Szwajcarski tenor Fabio Trümpy studiował pod kierunkiem Margreet Honig w Konserwatorium w Amsterdamie. Cieszy się doskonałą reputacją jako śpiewak koncertowy i operowy. Występował gościnnie w Hamburger Staatsoper, Opernhaus Zürich, Teatrze Bolszoj, Staatsoper Berlin, współpracował z takimi orkiestrami, jak Les Musiciens du Louvre, Freiburger Barockorchester, Sinfonieorchester des Bayrischen Rundfunks, Residentieorkest, Royal Concertgebouw Orchestra i Orkiestrą XVIII wieku.

Mariusz Godlewski

Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych. Zadebiutował w Operze Narodowej w Warszawie partią Peleasa w operze Debussy'ego Peleas i Melizanda. Jest śpiewakiem stale goszczącym na wielu scenach operowych w Polsce jak i za granicą.

 

W 2014 r. otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii „najlepszy śpiewak”. W latach 2019-2022 na zamówienie NIFC powstały trzy solowe płyty z pieśniami Stanisława Moniuszki, którą artysta nagrał wraz z pianistą Radosławem Kurkiem.

 

Mariusz Godlewski w 2022 r. otrzymał Nagrodę Samorządu Województwa Mazowieckiego im. Cypriana Kamila Norwida

 

Artysta wykonuje również lirykę wokalną Schuberta i Brahmsa oraz niemiecką i angielską muzykę baroku.

Martyna Pastuszka

skrzypaczka, wykładowca akademicki, muzyczny „entrepreneur”. Z biegiem lat stała się jednym z najlepszych muzyków swojego pokolenia, występując w całej Europie jako solistka, koncertmistrz, kameralistka i lider orkiestry.

 

Regularnie występuje z wybitnymi zespołami barokowymi, takimi jak Collegium 1704, Le Cercle de l'Harmonie i Collegium Vocale Gent. W 2012 założyła {oh!} Orkiestrę, z którą regularnie występuje na renomowanych festiwalach i w salach koncertowych.

 

W 2022 została mianowana dyrektorem artystycznym festiwalu Misteria Paschalia w Krakowie. Latem 2022 roku wystąpiła w roli koncertmistrzyni Ensemble Pygmalion w nowej produkcji Idomeneo Mozarta prezentowanej na Festival d'Aix-en-Provence. We wrześniu 2022 roku powróciła z {oh!} Orkiestra na Bayreuth Baroque Opera Festival, aby poprowadzić i przygotować m. in. nową inscenizację Alessandro nell'Indie Leonardo Vinciego.

 

Dotychczas Martyna Pastuszka może pochwalić się imponującą dyskografią obejmującą ponad 60 wydawnictw. Jej ostatnie nagrania zostały zwieńczone wielokrotnymi nominacjami do prestiżowych nagród, w tym do nagrody Fryderyk, Koryfeusza Muzyki Polskiej oraz Paszportu Polityki. W 2021 roku otrzymała również nominację do Opus Klassik w kategorii "Dyrygent Roku" za nagranie Gismondo re di Polonia Leonardo Vinciego.

 

Wraz z Anną i Krzysztofem Firlus tworzą {oh!} Trio. Wspólnie wydali niedawno album Portraits zawierający francuski barokowy repertuar kameralny. Przyszłe zaplanowane wydawnictwa to Symfonie Karola Lipińskiego oraz wczesne kantaty Telemanna z Ensemble Polyharmonique.

Poza działalnością koncertową Martyna Pastuszka od 2007 roku prowadzi klasę skrzypiec barokowych w Akademii Muzycznej w Katowicach.

{oh!} Orkiestra

Zespół powstał w 2012 na Śląsku, skupia wokół swojej dyrektor artystycznej Martyny Pastuszki specjalistów w dziedzinie historycznego wykonawstwa muzyki. W ciągu ostatniej dekady {oh!} Orkiestra ugruntowała swoją pozycję jako jedna z wiodących europejskich orkiestr eksplorujących szeroki repertuar od baroku po muzykę początku XX wieku. {oh!} Orkiestra regularnie współpracuje z najważniejszymi polskimi instytucjami kultury i festiwalami. Do najważniejszych stałych partnerów należą: Muzeum Śląskie w Katowicach, NOSPR (stała rezydencja artystyczna od 2015), Instytut Adama Mickiewicza. Od 2015 r. zespół jest rezydentem Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej All’Improvviso w Gliwicach gdzie konsekwentnie rozwija działalność operową, realizując projekt przywracania do wykonania i procesu rekonstrukcji oper barokowych. Od 2018 roku {oh!} Orkiestra posiada także strategiczne partnerstwo z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, prezentując rozbudowane wykonawczo i obsadowo programy klasyczne i romantyczne w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Chopin i jego Europa".

 

Przez lata {oh!} Orkiestra zdobyła międzynarodową reputację występując na najważniejszych festiwalach, scenach i salach koncertowych w tym Theater an der Wien, Staatsoper Berlin, Tchaikovsky Hall w Moskwie czy Bayreuth Baroque Opera Festival. We wrześniu 2022 roku zespół pełnił funkcję orkiestry-rezydenta Bayreuth Baroque Opera Festival.

 

Dyskografia zespołu obejmuje wiele cenionych wydawnictw. Szczególne miejsce zajmują w niej nazwiska wybitnych polskich kompozytorów: Jakuba Gołąbka i Karola Kurpińskiego. Inne wydawnictwa to m.in. nominowe do nagrody Opus Klassik 2021, Koryfeusza Muzyki Polskiej i Nagrody Niemieckiego Stowarzyszenia Krytyków Płytowych Gismondo, re di Polonia Leonarda Vinciego (Parnassus Arts Productions) z kontratenorem Maxem Emanuelem Cenciciem w roli tytułowej. Przyszłe wydawnictwa zespołu obejmą Symfonie Karola Lipińskiego (NIFCCD) oraz wczesne kantaty Telemanna z Ensemble Polyharmonique (CPO).

Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis jest wybitnym, profesjonalnym zespołem chóralnym dysponującym niepowtarzalną barwą, najwyższymi umiejętnościami technicznymi oraz niespotykanie szerokim repertuarem. Sława chóru, który sięga wyżyn estetycznych, dotarła nie tylko do najważniejszych sal koncertowych w Polsce, ale także do wielu znaczących ośrodków muzycznych w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis powstał w 1978 roku z inicjatywy Ireneusza Łukaszewskiego, który był jego pierwszych dyrektorem artystycznym. W roku 1983 kierownictwo artystyczne nad zespołem przejął brat założyciela – Jan Łukaszewski.

 

Zespół wykonuje utwory o zróżnicowanej formie i stylistyce: od muzyki a cappella po duże formy oratoryjne, operowe i symfoniczne, od muzyki renesansowej, barokowej i klasycznej, po utwory romantyczne i współczesne. Zespół dokonał blisko 700 prawykonań, wśród których były dzieła Henryka Mikołaj Góreckiego, Wojciecha Kilara i Krzysztofa Pendereckiego. Swoje utwory dedykowali chórowi m.in. Wojciech Kilar, Augustyn Bloch, Krzysztof Meyer, Edward Pałłasz, Juliusz Łuciuk, Andrzej Koszewski, Krzysztof Penderecki, Paweł Łukaszewski, a także kompozytorzy zagraniczni. Twórcy, którzy powierzyli zespołowi swoje utwory, zgodnie potwierdzają jego najwyższy kunszt wokalny: wyrównane głosy, perfekcję intonacyjną, zdolność do precyzyjnego artykułowania tekstu słownego oraz tekstu muzycznego, a także umiejętność odczytywania najgłębszych intencji kompozytorskich. Zespół cieszy się od lat opinią wszechstronnego chóru o unikatowej barwie głosów, co otworzyło zespołowi możliwość współpracy z tak znakomitymi orkiestrami, jak: Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Academy of Ancient Music, Divino Sospiro, Neue Düsseldorfer Hofmusik, Concilium Musicum Wien, Akademie für Alte Musik Berlin, Venice Baroque Orchestra oraz z tak wybitnymi dyrygentami chóralnymi, jak: Eric Ericson, Uwe Gronostay czy Stephen Layton. Panowanie chóru nad, nawet najbardziej skomplikowaną, materią dźwiękową sprawia, że Zespół był i jest zapraszany na tak prestiżowe festiwale muzyczne, jak: Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Soundstreams, Muzyka w Starym Krakowie, Poznańska Wiosna Muzyczna, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater, Bydgoski Festiwal Muzyczny czy Warszawskie Spotkania Muzyczne.

 

Zespół koncertował na trzech kontynentach: od Japonii, przez Niemcy, Austrię, Włochy, Szwajcarię, Holandię, Belgię, Francję oraz Hiszpanię, po Stany Zjednoczone Ameryki Północnej i Kanadę. Polski Chór Kameralny z powodzeniem nagrywa płyty oraz audycje muzyczne dla polskich i zagranicznych rozgłośni radiowych oraz stacji telewizyjnych, m.in. dla TVP (w tym komplet 68 ofertoriów Giovanniego P. da Palestriny), dla Dutch Radio, Sender Freies Berlin, Westdeutscher Rundfunk oraz dla ZDF (drugiego kanału niemieckiej telewizji publicznej). W dorobku fonograficznym zespołu znajduje się ponad 80 płyt, z których statystycznie co czwarta była nominowana, a pięć zostało nagrodzonych Fryderykiem - nagrodą polskiej Akademii Fonograficznej. Nagrania chóru potwierdzają nie tylko jego perfekcje wykonawczą, ale także jego urzekającą, natychmiast rozpoznawalną barwę, którą porównywano do barw najszlachetniejszych instrumentów lutniczych czy najpiękniejszych głosów ptaków. Polski Chór Kameralny pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego, jako pierwszy zespół na świecie, nagrał komplet utworów na chór a cappella Krzysztofa Pendereckiego, za które to nagrania w roku 2010 i 2014 zespół otrzymał nagrody Orphée D’or przyznawane przez Academie du Disque Lyrique. Zespół wielokrotnie interpretował utwory Maestro Pendereckiego w obecności kompozytora, a nawet pod Jego dyrekcją. Polski Chór Kameralny dostąpił zaszczytu światowego prawykonania Jego drugiej autorskiej wersji Missa Brevis.

 

W roku 2013 Polski Chór Kameralny, pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego, z towarzyszeniem szwajcarskiego zespołu instrumentalnego Musica Fiorita dokonał pierwszego nagrania 55 zachowanych motetów gdańskiego kompozytora Andrzeja Hakenbergera (1574–1627). Dwupłytowy album z tymi nagraniami ukazał się w 2018 roku w wydawnictwie Naxos. Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis jest Instytucją Kultury Miasta Gdańska. Do dzisiaj, w dwudziestoczteroosobowym zespole śpiewało łącznie ponad sto czterdzieści osób. Zespół należy do Europejskiego Stowarzyszenia Profesjonalnych Chórów Kameralnych TENSO, jest organizatorem wielu cenionych projektów artystycznych, takich jak: Dni Bachowskie czy Międzynarodowy Festiwal Chopin w Gdańsku. Od roku 2006 Zespół jest producentem Międzynarodowego Festiwalu Mozartowskiego Mozartiana, w którym także bierze udział jako sceniczny wykonawca.

 

Polski Chór Kameralny pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego jest unikatowym w skali światowej zjawiskiem kulturalnym. Zespół nieustannie stawia sobie ambitne wyzwania artystyczne, które znacząco wzbogacają uniwersalną kulturę chóralną i wyznaczają estetyczne wzory dla kolejnych pokoleń dyrygentów i śpiewaków chóralnych.

Jan Łukaszewski jest znakomitym dyrygentem, cenionym pedagogiem oraz wybitnym organizatorem życia muzycznego. Od roku 1983 prowadzi Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis , z którym dokonał blisko 700 prawykonań, nagrał kilkaset audycji radiowych i telewizyjnych oraz ponad 80 płyt, które były 29 razy nominowane, a sześciokrotnie nagrodzone Fryderykiem oraz dwukrotnie wyróżnione Orphée D’or – nagrodą Academie du Disque Lyrique. Dyrygował kilkoma tysiącami koncertów w Polsce, a także w niemal we wszystkich krajach Europy, USA, Kanadzie, Chinach i Japonii. Jest uznanym jurorem w konkursach muzycznych w Polsce, a także w Japonii, Walii, na Litwie, we Włoszech, Szwajcarii, Anglii, Francji oraz Niemczech. Jest jurorem a jednocześnie dyrygentem prawykonań utworów chóralnych nagrodzonych w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Musica Sacra Nova.

 

Jan Łukaszewski urodził się w gdańskiej Oliwie. Od roku 2006 w malowniczej scenerii parku Oliwskiego odbywa się Międzynarodowy Festiwal Mozartowski Mozartiana , którego Jan Łukaszewski jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym. Prowadzone przez Jana Łukaszewskiego finałowe koncerty festiwalowe, rozgrywające się w zabytkowej katedrze oliwskiej, goszczą najwybitniejszych solistów oraz renomowane europejskie zespoły instrumentalne i są retransmitowane do wielu krajów Europy. Jan Łukaszewski i Wiesława Łukaszewska, śpiewaczka, a prywatnie żona dyrygenta, prowadzą Chór Chłopięco Męski-Pueri Cantores Olivenses, z którym z sukcesami występowali na kilku kontynentach.

 

Janowi Łukaszewskiemu dedykowali swoje utwory najwybitniejsi współcześni polscy kompozytorzy, m.in. Krzysztof Penderecki, Wojciech Kilar, Augustyn Bloch, Edward Pałłasz, Paweł Łukaszewski, Andrzej Koszewski, Krzesimir Dębski, Juliusz Łuciuk. Pod Jego dyrekcją śpiewały m.in. Julia Leżniewa, Simone Kermes i Emma Kirkby. Pod Jego batutą grały Sinfonia Varsovia, NOSPR, Academy of Ancient Music, Akademie für Alte Musik Berlin, Venice Baroque Orchestra. To właśnie ze współpracy z takimi gigantami muzyki zrodziły się wspaniałe płyty i koncerty na najwyższym światowym poziomie.

 

Jan Łukaszewski dokonał wraz z Polskim Chórem Kameralnym pierwszego nagrania kompletu utworów Krzysztofa Pendereckiego na chór a cappella, a przy współpracy ze szwajcarskim zespołem instrumentów dawnych Musica Fiorita pionierskiego nagrania zachowanego kompletu 55 motetów Andreasa Hakenbergera. Jan Łukaszewski w niedościgniony sposób interpretuje utwory chóralne oraz oratoryjne. Jego znakami rozpoznawalnymi są bezbłędna intonacja, idealna proporcja głosów i precyzja w prowadzeniu zamysłu kompozytorskiego połączone z twórczą odwagą interpretacyjną. Słynie z mistrzowskich wykonań skomplikowanych fakturowo, harmonicznie i rytmicznie utworów muzyki współczesnej.

 

Jan Łukaszewski jest profesorem sztuk muzycznych, otrzymał wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2008), Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski (2018), nagrodę Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2020). W roku 2021, decyzją Rady Akademii Fonograficznej, „za wybitne osiągnięcia artystyczne” Jan Łukaszewski został uhonorowany Złotym Fryderykiem. Jednak największym osiągnięciem artystycznym Jana Łukaszewskiego jest wierna i liczna widownia, która niezmiennie, od blisko czterdziestu lat entuzjastycznie przyjmuje koncerty prowadzone przez Maestro Łukaszewskiego.

kwiecień 2024
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Flos Carmeli
Poprzednie

Flos Carmeli

Miejsce
Kościół św. Katarzyny, Profesorska 3, Gdańsk
sobota, 25.11.2023
Muzyka w Altanie. Goście Polskiego Chóru Kameralnego | 1.07
Dalej

Muzyka w Altanie. Goście Polskiego Chóru Kameralnego | 1.07

Miejsce
Park Oliwski, Altana, ul. Opata Jacka Rybińskiego, Gdańsk
sobota, 01.07.2023