Witosława Frankowska

 

Kameralistka, etnomuzykolożka. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Teorii i Kompozycji gdańskiej Akademii Muzycznej. Już w trakcie studiów zainteresowała się muzyką dawną, w szczególności zaś realizacją basso continuo na klawesynie i organach. Wsparta praktyką w klasie muzyki dawnej, prowadzonej w Akademii Muzycznej w Gdańsku przez Ewę Stąporek-Pospiech, podjęła współpracę z zespołem Cappella Gedanensis, uczestniczyła w kursach mistrzowskich odbywających się w ramach Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie i Bad Lauchstädt. Od 1993 r. związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia przygotowujące młodych śpiewaków do praktycznej realizacji repertuaru barokowego. Współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną, Polskim Chórem Kameralnym, Orkiestrą Kameralną Progress oraz wieloma wybitnymi polskimi solistami. Towarzyszyła Paulowi Esswoodowi podczas cyklu Seminariów Barokowych w Gdańsku (2003-2011). Brała udział w przygotowaniu i wykonaniu szeregu oper barokowych, oratoriów, mszy, pasji i kantat – w Polsce i za granicą.

Obok muzyki dawnej bliska jest jej szeroko pojęta kultura muzyczna własnego regionu. Jest autorką większości haseł w leksykonie Muzyka Kaszub (2005), monografii Kolędowanie na Kaszubach (2015), prowadzi autorski cykl koncertów „Spotkania z muzyką Kaszub” w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie.

Laureatka Medalu Stolema.