Bas-baryton. Pianista. Absolwent Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu dr A. Radziejewskiej i w klasie fortepianu prof. K. Gierżoda. Laureat konkursów wokalnych: F. Platówny we Wrocławiu oraz Reszków w Częstochowie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Częstochowy i Rządu Dolnej Austrii. Jako solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod batutami znakomitych dyrygentów. Od 2008 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w operach Haendla, Mozarta, Rossiniego, Donizettiego, Brittena, Moniuszki i wielu innych. Ponadto współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Operą Wrocławską, Operą Nova w Bydgoszczy, National Theater Mannheim czy Théâtre du Capitole w Tuluzie. Obok partii operowych, posiada również bogaty repertuar oratoryjny i pieśniarski. Otrzymał w sumie 3 nagrody Fryderyk – dwie z nich będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2015), natomiast trzecią za nagranie Maddalena ai piedi di Cristo Antonio Caldary (2017).
    

Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie w klasie śpiewu Anny Radziejewskiej oraz w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda.
Jako śpiewak jest stałym gościem w polskich filharmoniach, regularnie występuje i nagrywa płyty z zespołem muzyki dawnej La Tempesta.
W latach 2008-2017 był solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występował w operach Rossiniego, Mozarta, Donizettiego, Brittena i Haendla. W roli Sewera z opery Polieukt Krauzego (WOK, 2010) wystąpił również w Théâtre du Capitole w Tuluzie (2011). W maju 2011 zadebiutował w National Theater Mannheim rolami un Poliziotto i un Passante w premierze Superfluminy S. Sciarrino.
W 2016 roku Artur Janda zdebiutował na festiwalu Warszawska Jesień jako Il Malaspina w produkcji Luci mie traditrici S. Sciarrino oraz w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie jako Zbigniew w Strasznym dworze S. Moniuszki w reżyserii Davida Pountneya pod kierownictwem muzycznym Andriya Yurkevycha.
Od 2017 roku występuje w Operze Wrocławskiej i Operze Nova w Bydgoszczy.
Do tej pory współpracował z takimi dyrygentami, jak: Bassem Akiki, Kai Baumann, Łukasz Borowicz, Jakub Burzyński, Tito Ceccherini, Tomasz Chmiel, Paul Esswood, Zbigniew Graca, Marta Kluczyńska, Paweł Kotla, Grzegorz Mielimąka, Bogdan Olędzki, Matteo Pagliari, Jerzy Salwarowski, Ruben Silva, Marcin Sompoliński, Ewa Strusińska, Tomasz Tokarczyk, Tadeusz Wicherek i Piotr Wijatkowski. Ponadto współpracował z takimi reżyserami, jak: Wojciech Adamczyk, Michał Borczuch, Irina Brook, Natalia Kozłowska, Jerzy Lach, Jorge Lavelli, Pia Partum, Maciej Prus, Andrea Schwalbach i Jitka Stokalska.
Otrzymał w sumie 3 nagrody Fryderyk – dwie z nich będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2015), natomiast trzecią za nagranie Maddalena ai piedi di Cristo Antonio Caldary (2017).