
fot. Irena Filuś
Łukasz Macioszek
Edukację muzyczną oraz grę na kontrabasie rozpoczął w wieku siedemnastu lat. W ciągu czterech lat ukończył II stopień Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu. Następnie rozpoczął studia na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy podczas których równolegle podjął również naukę w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na Wydziale Instrumentalnym uzyskując tytuł magistra sztuki w specjalności gra na kontrabasie w klasie Joanny Krempeć-Kaczor.
Już na drugim roku studiów rozpoczął współpracę z Orkiestrą Opery Nova w Bydgoszczy, w której pracował jako muzyk solista wykonując około 800 spektakli i koncertów. Współpracował również z innymi orkiestrami, m.in. Filharmonii Pomorskiej, Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, Orkiestry Osiemnastego Wieku, {oh!} Orkiestry Historycznej czy Polskiej Orkiestry Muzyki Filmowej.
Występuje także jako kameralista z takimi zespołami jak Ensemble Inégalité, Lutatic Quartet, Nova Quartet, Interperata, czy Raffa Quartet. Na stałe związany jest z Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Występuje podczas wielu koncertów i festiwali w Polsce i za granicą, w tym w Czechach, Włoszech, Niemczech i Holandii.
Uczestniczył w wielu kursach oraz warsztatach muzycznych m.in. w Bydgoszczy, Campobasso, Brnie, Lucce, Freiburgu czy Hadze prowadzonych przez wybitnych kontrabasistów i pedagogów takich jak: Zoran Marković, Giuseppe Ettore, Miloslav Jelínek, Diego Zacharies, Tobias Glöckler, Wolfgang Harrer, Christian Zincke, Gottfried von der Goltz, Margharet Urquhart, czy James Munro.
Jako kameralista zdobył III miejsce na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych w Warszawie oraz wyróżnienie na Jesiennych Konfrontacjach Zespołów Kameralnych w Inowrocławiu. Jako solista jest laureatem pierwszych Nagród na IX Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Belgradzie oraz I Międzynarodowym Północnym Konkursie Muzycznym w Sztokholmie, a także II Nagrody na III Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Genewie i I Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Brukseli. Został również półfinalistą Konkursu Orkiestrowego EOEA podczas VI Europejskiego Kongresu Kontrabasowego w Lucce.
Artysta specjalizuje się w wykonawstwie historycznym w grze na kontrabasie oraz na violone.
Z najwyższą oceną i wyróżnieniem ukończył studia z kontrabasu barokowego - violone w klasie Christiana Zincke w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy uzyskując wpis do złotej księgi absolwentów. Współpracuje z zespołami Ensemble Inégalité, Interperata, Akademią Muzyki Dawnej oraz z orkiestrami {oh!} Orkiestrą Historyczną oraz Orkiestrą Osiemnastego Wieku. Aktualnie doskonali swoje umiejętności w klasie violone Margharet Urquhart w Królewskim Konserwatorium w Hadze.
Obecnie jest słuchaczem studiów doktoranckich na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

fot. Anna Świeczkowska
Witosława Frankowska
Kameralistka, etnomuzykolog, absolwentka Wydziału Teorii i Kompozycji
Akademii Muzycznej w Gdańsku. Już w trakcie studiów zainteresowała się muzyką
dawną, w szczególności zaś realizacją basso continuo na
klawesynie i organach. Wsparta praktyką w klasie muzyki dawnej, prowadzonej
w Akademii Muzycznej w Gdańsku przez Ewę Stąporek-Pospiech, podjęła współpracę
z zespołem Cappella Gedanensis. Uczestniczyła w licznych kursach
mistrzowskich, odbywających się pod auspicjami Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej
w Wilanowie oraz w Bad Lauchstädt.
Od 1993 roku związana z Wydziałem Wokalno-Aktorskim
Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia przygotowujące młodych
śpiewaków do praktycznej realizacji repertuaru barokowego. Współpracuje z
Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polskim Chórem Kameralnym, Orkiestrą
Trybunału Koronnego, Orkiestrą Kameralną Progress oraz wieloma wybitnymi
polskimi solistami. Brała udział w przygotowaniu i wykonaniu szeregu oper
barokowych, oratoriów, mszy, pasji i kantat – w Polsce i za granicą.
W 2013 roku uzyskała z wyróżnieniem stopień doktora nauk humanistycznych w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie, a w 2018 oku stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki, w specjalności instrumentalistyka w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Obok muzyki dawnej bliska jest jej szeroko pojęta kultura muzyczna własnego regionu. Jest autorką haseł muzykologicznych w leksykonie Muzyka Kaszub (2005), Słowniku symboli, pamięci i tradycji kultury. Gniazdo Gryfa (2020), monografii Kolędowanie na Kaszubach (2015), od 2002 roku prowadzi autorski cykl koncertów „Spotkania z muzyką Kaszub” w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. Laureatka Medalu Stolema.